Umělá inteligence a produktivita


Poslední data ukazují, že generativní AI systémy, jako je ChatGPT, mohou výrazně zvýšit produktivitu v různých oblastech. Tento trend dokazuje, že zaměstnancům se daří integrovat umělou inteligenci do svých vlastních činností oproti temným očekáváním, že jim AI sebere práci úplně.

V oblasti zákaznické podpory byli pracovníci využívající AI schopni zvládnout o 13,8 % více dotazů zákazníků za hodinu. Obchodní profesionálové využívající AI mohli vytvořit o 59 % více obchodních dokumentů za hodinu a programátoři mohli naprogramovat o 126 % více projektů za týden.

Vedle toho vedlo použití AI také k významnému zlepšení kvality práce. V oblasti zákaznické podpory se kvalita práce zlepšila o 1,3 %. Při psaní obchodních dokumentů se hodnocení kvality zvýšilo na 4,5 s AI, oproti 3,8 bez AI.

Dalším pozitivním důsledkem implementování umělé inteligence do práce je zmenšování dovednostní propasti mezi zaměstnanci. Nejhůře výkonní pracovníci zaznamenali s AI významné zlepšení svého výkonu. AI nástroje mohou také významně urychlit učební proces. V některých oblastech se zkrátila doba, kterou trvalo nováčkům dostat se na úroveň zkušených zaměstnanců, z osmi na pouhé dva měsíce.

AI se tedy ukazuje jako silný spojenec na moderním pracovišti. Tím, že zvyšuje produktivitu, zlepšuje kvalitu práce, překlenuje dovednostní propast a urychluje učení, AI předurčuje budoucnost práce. Jak budeme nadále využívat sílu AI, můžeme očekávat produktivnější, inkluzivnější a na dovednosti bohatší pracovní prostředí.

Více informací ZDE.